怪メール続報、返事が来た

上にお知らせいたしました怪メールは、ウィルスではなくてオレオレ詐偽のようでした。
私のパソコンはもちろん、妻のパソコンにも、仕事場のパソコンにも異常はなく、ホッとして仕事に出かけていたのですが、仕事場に帰ってきたら、私が返信してしまった(知人の元の)アドレスから次のようなメールが来ていました。

Thanks for the reply, I came down to Philippines for a Project and encountered some problems.
I lost my credit card when the flood occur and I've since been stranded out here and need help in getting back home.
Am contacting you to know if you could help me with a loan.

I will be able to refund you as soon as I get back home.
Kindly let me know if you can help. I will email you transfer details upon reply.

あいにく私は英語を理解できない(するつもりがない)のですが、知人が今、フィリピンにいないことだけははっきりしていますので(今日の午後、電話で話したばかり)、これは知人の名を騙った詐偽なのでしょう。